Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, November 22, 2018

PROGRAM HARI KANAK-KANAK & SLAMAT AIK JADIK 2018


Program Hari Kanak-kanak telah dilaksanakan oleh SK Bukit Tampoi (A) pada 21 November 2018 (Rabu) di Dewan Sekolah. Tujuan program ini diadakan adalah untuk meraikan dan menghargai sumbangan kanak-kanak dengan memberikan kek dan hadiah kepada semua murid.

Dalam waktu yang sama sambutan Slamat Aik Jadik juga turut diadakan bagi meraikan murid-murid yang menyambut hari lahir bagi bulan Julai hingga Disember. Suatu acara memotong kek yang dibuat di dalam majlis tersebut. Kemudian, majlis penyampaian hadiah bagi Tokoh Murid, Pengawas Sekolah, Ketua dan Penolong Kelas serta Kehadiran Murid 100% telah diadakan.

Di samping itu, Islamic Relief Malaysia (IRM) yang merupakan sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) telah sudi menyumbangkan hadiah, makanan dan pakaian seragam sekolah kepada 130 orang murid sekolah ini. Pakaian seragam sekolah meliputi 2 pasang baju dan seluar, 1 pasang kasut dan stokin serta 1 buah beg dan alat tulis.

Di akhir program murid-murid dihiburkan pula oleh persembahan badut yang dijemput khas oleh pihak sekolah. Murid-murid berasa amat gembira kerana buat pertama kali disajikan dengan persembahan badut. Selain persembahan, semua murid diberi sebiji belum oleh badut tersebut.

Terima kasih dan tahniah diucapkan kepada pihak penaja, guru-guru, staf sokongan dan sukarelawan yang bertungkus-lumus menjayakan program ini. Pengorbanan semua pihak bagi memastikan program ini berjaya dilaksanakan.














No comments:

Post a Comment