Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, January 26, 2024

PROGRAM GENIUSFIT USIM 2024


Program Geniusfit telah dilaksanakan di SK Bukit Tampoi (A) dengan kerjasama daripada penuntut dari Universiti Sains Islam Malaysia (USIM). Program anjuran Pusat Kesihatan Universiti (PKU) dan Kelab Urusetia Perlindungan Perubatan Pelajar (U3P), USIM telah dilaksanakan pada 26 Januari 2024 (Jumaat) di makmal Sains.

Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberikan pendedahan tentang penjagaan kesihatan diri murid-murid sekolah. Seramai 25 orang ahli Kelab Urusetia Perlindungan Perubatan Pelajar (U3P) dan 2 orang kakitangan Pusat Kesihatan Universiti (PKU) USIM.

Di dalam program ini diselitkan dengan aktiviti explorace meliputi aktiviti seperti menggosok gigi, membasuh tangan, khasiat makanan, origami dan teka lukisan. Sejurus tamat aktiviti explorace, murid-murid diraikan dengan penyampaian hadiah.

Terima kasih diucapkan kepada Pusat Kesihatan Universiti (PKU) dan Kelab Urusetia Perlindungan Perubatan Pelajar (U3P), USIM kerana sudi mengunjungi sekolah kami dengan mengadakan aktiviti kesihatan seperti ini. Program ini banyak memberikan manfaat tentang penjagaan kesihatan oleh murid-murid di sini. Semoga program ini dapat diteruskan pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment