Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, August 19, 2024

PELANCARAN BULAN KEMERDEKAAN 2024

Bulan Kemerdekaan 2024 telah dilancarkan secara rasminya pada 19 Ogos 2024 (Isnin) yang telah dirasmikan oleh En. Mohd Fadzli bin Mansor, Guru Besar SK Bukit Tampoi (A). Turut sama pada majlis perasmian tersebut adalah GPK Pentadbiran, GPK Hal Ehwal Murid dan GPK Kokurikulum.

Tema Bulan Kemerdekaan pada tahun ini adalah "Malaysia MADANI Jiwa Merdeka" membawa makna yang dekat dengan hati murid-murid sekalian. Mereka perlu meningkatkan semangat patriotisme dengan mengibarkan Jalur Gemilang di dalam kelas masing-masing.

Gimik perasmian pada tahun ini adalah mengibarkan Jalur Gemilang yang perlu dikeluarkan daripada bongkah ais. Persembahan yang sangat unik bagi murid-murid di SK Bukit Tampoi (A) ini. Pelbagai aktiviti yang dirancang diadakan di sepanjang program ini berlangsung.

Semoga murid-murid mendapat manfaat daripada program ini. Pada masa yang sama, kuiz kemerdekaan telah dijalankan selepas acara perasmian di tapak perhimpunan. Beberapa orang murid telah dipilih untuk menjawab soalan spontan tersebut. Murid yang berjaya menjawab dengan tepat telah diberikan hadiah.

No comments:

Post a Comment