Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, August 16, 2024

PROGRAM KEPIMPINAN MURID TAHUN 2024


Program Kepimpinan Murid Tahun 2024 telah diadakan pada 16 Ogos 2024 (Khamis) di bilik Sains, SK Bukit Tampoi (A). Program yang dianjurkan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling telah disampaikan oleh En. Mohd Firdaus Ayak bin Abdullah selaku fasilitator.

Sasaran program ini adalah buat pengawas sekolah, pengawas pusat sumber, pengawas SPBT, ketua dan penolong ketua kelas. Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan akan tugas dan tanggungjawab yang perlu digalas oleh mereka sebagai wakil guru di sekolah.

Program dimulai dengan rapport suai mesra yang diikuti dengan aktiviti ice breaking. Kemudian para peserta perlu mengikuti aktiviti forming seperti aktiviti Bingo dan lukis muka. Seterusnya mereka perlu juga emngikuti aktiviti norming seperti aktiviti bermain dengan pengedut minuman dan menyusun pembaris. 

Aktiviti terakhir yang dijalankan adalah aktiviti performing iaitu aktiviti fire, hunter, earthquake dan angin bertiup kencang. Program ini ditutup dengan aktiviti membuat refleksi terhadap semua aktiviti yang telah diikuti oleh semua peserta.

Terima kasih kepada Unit Bimbingan dan Kaunseling kerana berjaya menganjurkan program ini. Semoga para pemimpin sekolah ini dapat menjalankan tugas dengan lebih baik dan penuh tanggungjawab. 

No comments:

Post a Comment