Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, November 29, 2016

PENYERAHAN DATA PLAN YES KEPADA GURU-GURU


Data Plan Yes 4G telah diberikan kepada semua guru di daerah Sepang di SJKC Dengkil yang dihadiri oleh wakil-wakil daripada YTL Communication Sdn. Bhd., JPN Selangor, PPD Sepang, pengetua dan guru besar serta guru data masing-masing. Setiap sekolah dibekalkan dengan satu unit telefon pintar (smart phone) berjenama Yes Altitute 4G mengikut bilangan guru sekolah masing-masing.


SK Bukit Tampoi (A) telah menerima sebanyak 17 unit telefon pintar untuk diagihkan kepada semua guru di sekolah. Selesai penyerahan di peringkat PPD Sepang, para pentadbir dan guru data telah membawa pulang gadjet tersebut ke sekolah untuk diserahkan kepada semua guru. Setibanya di sekolah suatu taklimat ringkas telah diberikan oleh guru besar. Selepas itu, taklimat pengaktifan telefon pintar telah disampaikan oleh guru data. Setelah semua gadjet diaktifkan, semua guru yang menerima gadjet tersebut perlu menandatangi Borang Akuan Penerimaan dan Borang Aku Janji sebelum semuanya bersurai.


Sekalung penghargaan diucapkan kepada Syarikat YTL Communication Sdn. Bhd., Kementerian Pendidikan Malaysia, JPN Selangor dan PPD Sepang kerana telah bertungkus-lumus memastikan penyerahan data plan ini berjalan dengan lancar. Dengan kemudahan yang diperoleh ini dapat membantu guru untuk memudahkan mereka mengakses portal VLE Frog dengan lebih mudah dan cepat. Data plan ini didatangkan dengan pakej 2 GB 4G LTE dan 2 GB data broadband. Semoga pemberian istimewa ini dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh semua guru yang terlibat.

















No comments:

Post a Comment