Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Wednesday, January 10, 2018

BANTUAN PAKAIAN SERAGAM SEKOLAH OLEH BADAN BUKAN KERAJAAN (NGO)



Sesi persekolahan tahun 2018 telah bermula. SK Bukit Tampoi (A) telah mula menerima banyak bantuan daripada  Badan Bukan Kerajaan (NGO) seperti Islamic Relief Malaysia (IRM) dan Yayasan Selangor. Kelengkapan sekolah yang disumbangkan terdiri daripada pakaian sekolah, beg, kasut dan alat tulis.

Seramai 153 orang murid yang terdiri daripada murid Prasekolah, Tahun 1 hingga Tahun 5 telah menerima bantuan tersebut. Penerima bantuan adalah dalam kalangan murid miskin serta berpendapatan rendah dan sederhana. 

Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih kepada para penyumbang kerana telah memilih sekolah kami untuk menyalurkan bantuan berupa kelengkapan persekolahan kepada anak murid di sini. bantuan ini dapat meringankan beban terutama bagi keluarga yang kurang berkemampuan.

Sekolah kami amat memerlukan bantuan dari segi kemudahan prasarana sekolah, peralatan pengajaran dan pembelajaran dan dana kewangan bagi memberi peluang kepada warga sekolah menikmati peluang belajar yang sempurna seperti murid di sekolah lain.







No comments:

Post a Comment