Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, January 22, 2018

MAJLIS PEMBUGARAN PROGRAM NILAM 2018


Majlis Pembugaran Program NILAM 2018 telah dirasmikan pada 22 Januari 2018 (Isnin) di tapak perhimpunan sekolah. Majlis ini telah dirasmikan oleh Guru Besar, SK Bukit Tampoi (A). Gimik perasmian pada tahun ini adalah acara memotong kek dengan logo NILAM tertera di atas kek. Majlis ini telah dianjurkan oleh Unit Pusat Sumber Sekolah dengan memberi penerangan berkaitan Program NILAM yang diberi nafas baharu.


Program NILAM yang terkini akan menggunakan sistem pemberian Mata Ganjaran yang baharu. Mata Ganjaran yang baharu ini terdiri daripada dua jenis iaitu Mata Ganjaran Bahan Buku dan Mata Ganjaran Bahan Bukan Buku. Selain daripada itu, pengiktirafan NILAM juga telah diubah kepada sistem Bintang. Selain daripada itu, murid-murid yang aktif membaca akan diiktiraf dan diberi markah Ekstra Kurikulum mengikut Bintang yang diperolehi.


Oleh yang demikian, murid-murid harus mengambil peluang keemasan ini untuk mendapatkan markah Ekstra Kurikulum yang digunakan di dalam Penilaian Aktiviti Jasmani, Sukan dan Kokurikulum (PAJSK) yang kini dimasukkan ke dalam Penilaian Pentaksiran Sekolah Rendah (PPSR) mulai tahun 2016.

No comments:

Post a Comment