Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, February 24, 2020

PROGRAM JOM KE SEKOLAH TAHUN 2020


Program Jom ke Sekolah merupakan program kolaboratif di antara Kementreian Pendidikan Malaysia (KPM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam usaha untuk menangani masalah disiplin dan salah laku murid. Penglibatan pihak polis di dalam kawasan sekolah adalah melalui Pegawai Perhubungan Sekolah (PPS) di semua sekolah di bawah KPM.

Justeru itu, satu Majlis Perasmian Program Jom ke Sekolah telah diadakan di SK Bukit Tampoi (A) pada 17 Februari 2020 (Isnin) di tapak perhimpunan sekolah. Pihak sekolah dengan kerjasama daripada Balai Polis Dengkil telah menjemput Kpl. Hairul Nizam, Kpl. Rusydi Andalus dan Kont. Faisal selaku Pegawai Perhubungan Sekolah (PPS) bagi SK Bukit Tampoi (A) untuk merasmikan majlis tersebut.

Selain daripada ucapan Guru Besar dan ucapan perasmian, gimik perasmian turut diadakan bagi memeriahkan lagi majlis tersebut. Dalam majlis itu juga turut dilancarkan Buku Panduan Pegawai Perhubungan Sekolah (PPS) yang dilancarkan serentak seluruh Malaysia. Buku ini diterbitkan sebagai panduan kepada pihak sekolah dan PPS untuk bertindak jika berlaku kes-kes yang berkaitan.

Dengan perasmian Program Jom ke Sekolah ini diharapkan dapat memberi kesedaran kepada murid-murid tentang undang-undang yang perlu dipatuhi dan seterusnya menggalakkan murid-murid hadir ke sekolah setiap hari. Semoga maklumat-maklumat yang diberikan dapat disebarluaskan kepada murid-murid dan ibu bapa mereka di rumah.


No comments:

Post a Comment