Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, February 16, 2020

PROGRAM ZIARAH CAKNA TAHUN 2020


Pada 10 Februari 2020 (Isnin), Program Ziarah Cakna Tahun 2020 telah berjaya dilancarkan. Program ini telah dilancarkan serentak di seluruh sekolah di Malaysia. Perasmian program yang dilakukan di sekolah ini telah dirasmikan oleh En. Ilam bin Senin, Yang Dipertua PIBG SK Bukit Tampoi (A) di perhimpunan rasmi sekolah.

Program Ziarah Cakna adalah satu program di bawah Unit Bimbingan dan Kaunseling. Program ini dilaksanakan bagi membantu pihak sekolah mendekati ibu bapa dan penjaga dengan berkunjung ke rumah mereka bagi membina hubungan yang baik di samping mendapatkan maklumat penting berkaitan ketidakhadiran murid ke sekolah dan masalah-masalah lain yang boleh dibantu oleh PIBG dan sekolah.

Program ini akan dilaksanakan sepanjang tahun bukan sahaja yang melibatkan ketidakhadiran murid, malah sebagai sokongan dan penghargaan kepada murid-murid yang berjaya mengharumkan nama sekolah dengan menjuarai pertandingan-pertandingan yang dianjurkan di peringkat daerah, negeri dan kebangsaan. Ini turut boleh dijadikan contoh kepada murid-murid lain yang tinggal di kampung yang sama dan turut boleh disebarkan kepada murid-murid lain di sekolah.





No comments:

Post a Comment