Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, February 16, 2020

PENYERAHAN BANTUAN AWAL PERSEKOLAHAN TAHUN 2020


Pada 7 Februari 2020 (Jumaat), satu majlis penyerahan Bantuan Awal Persekolahan (BAP) bagi sesi 2020 serta penyerahan buku akaun Bank Rakyat telah dilaksanakan di SK Bukit Tampoi (A). Penerahan buku akauan dilakukan oleh AJK PIBG bagi murid-murid yang telah menghantar borang permohonan pada bulan Disember yang lalu. Buku ini diberikan khas oleh Bank Rakyat kepada 100 orang murid terawal sahaja.

Majlis ini bermula dengan sesi taklimat kepada ibu bapa, penjaga dan seterusnya diikuti dengan penyerahan BAP sebanyak RM100 bagi setiap murid di dalam kelas anak masing-masing. Penyerahan BAP ini dilakukan oleh guru kelas kepada ibu bapa dan penjaga. Bantuan Awal Persekolahan ini diberikan kepada murid warganegara Malaysia dan berpendapatan isirumah kurang daripada RM3000.

Diharapkan melalui penyerahan Bantuan Awal Persekolahan ini, ianya sedikit sebanyak dapat membantu meringankan beban ibu bapa dan penjaga dalam menyediakan kelengkapan sekolah anak-anak seperti membeli buku, alat tulis dan sebagainya. 






No comments:

Post a Comment