Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, May 16, 2023

HARI GURU SK BUKIT TAMPOI (A) 2023

 

Sambutan Hari Guru pada tahun 2023 telah disambut secara sederhana kerana pihak sekolah tidak dibenarkan mengadakan perhimpunan disebabkan oleh cuaca panas melampau pada ketika ini. Oleh yang demikian, bagi meraikan guru-guru di sekolah, Kelab Guru dan Staf mengadakan jamuan makan dan sumbangan hadiah sempena Hari Guru ini. Guru popular kategori lelaki dinobatkan kepada Cikgu Muhammad Fairuz manakala guru popular kategori perempuan pula disandang oleh Cikgu Nurbakyah.

Namun, pertandingan mewarna turut diadakan untuk murid-murid bagi melahirkan penghargaan kepada guru-guru mereka. Pertandingan mewarna ini hanya dilakukan di dalam kelas masing-masing bagi mematuhi SOP yang diarahkan. Hadiah turut diberikan kepada murid-murid bagi pertandingan mewarna paling cantik.

Selain daripada itu, ada juga murid-murid yang menyediakan hadiah buat guru-guru yang mereka sayangi. Walaupun sedikit namun itu bukanlah ukuran kebahagian guru-guru di Sekolah Orang Asli. Guru-guru sangat mengharapkan agar murid-murid di sini berjaya dalam pelajaran dan dapat meneruskan pengajian sehingga peringkat tertinggi. Pihak SK Bukit Tampoi (A) mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru di sekolah ini dan di seluruh Malaysia.  






No comments:

Post a Comment