Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, July 11, 2023

PROGRAM SAYANGI BUKU TEKS 2023

Program Sayangi Buku Teks telah dilancarkan secara rasminya pada 11 Julai 2023 (Selasa). Unit Skim Pinjaman Buku Teks (SPBT) menganjurkan program ini adalah untuk memupuk semangat sayangkan buku teks agar murid-murid dapat menggunakannya dengan cermat dan baik serta menjaga buku teks ini sebaik mungkin agar tidak koyak atau rosak.

Program ini telah dirasmikan oleh En. Muhammad bin Ismail, GPK Hal Ehwal Murid di tapak perhimpunan sekolah. Pada majlis pelancaran ini, murid-murid turut melafazkan ikrar agar bersama-sama bertanggungjawab dalam memelihara dan menjaga buku teks ini sebaik mungkin supaya ia dapat digunakan selama mungkin oleh murid-murid lain.

Diharapkan agar program ini berjaya mencapai objektif yang ditetapkan dan dapat menyemaikan sikap sayang akan buku teks dan menghargai pemberian orang lain.Murid-murid diingatkan agar sentiasa menghormati buku teks kerana ia merupakan salah satu sumber ilmu. Justeru itu, adalah menjadi tanggunggungjawab semua murid untuk menjaganya dengan baik.

No comments:

Post a Comment