Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, July 21, 2017

PROGRAM KEMAHIRAN COACHING PdPc 2017


Program Kemahiran Coachinng PdPc adalah sebuah program yang diadakan untuk membantu para pentadbir sekolah dalam memberi penilaian PdPc kepada guru-guru di bawah seliaan masing-masing. Fasilitator yang telah memberikan tunjuk ajar kepada pentadbir terdiri daripada pegawai-pegawai SIP dan SICS+ PPD Sepang.

Para pentadbir telah diberi tunjuk ajar tentang pemberian markah penilaian PdPc bersama dengan SISC+. Selepas pemantauan pdpc, semua pentadbir telah berbincang dengan pegawai SISC+ masing-masing untuk memberikan justifikasi masing-masing. Perubahan dalam pemberian markah penilaian perlu disertakan dengan eviden melalui pemantauan, pemerhatian dan lain-lain.

Selain daripada itu, para pentadbir juga didedahkan dengan kaedah bimbingan profesional menggunakan kaedah GROWTH. Kaedah tersebut telah disimulasikan oleh En. Muhammad Nor dengan Pn. Nurmala. Melalui kaedah ini, pentadbir boleh mendapatkan maklumat penting demi membantu guru meningkatkan pencapaian kerjaya mereka.

Terima kasih diucapkan kepada semua pegawai SIP dan SISC+ kerana sudi datang ke sekolah kami untuk membimbing para pentadbir memberi penilaian yang telus dan berintegriti demi kepentingan pencapaian murid dan kecemerlangan guru.








No comments:

Post a Comment