Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Wednesday, March 21, 2018

JEYAWARA PENDAFTARAN TAHUN 1 SESI 2019


Pendaftaran murid untuk kemasukan Tahun 1 Sesi 2019 telah mula dibuka secara dalam talian mulai 1 Mac 2018 sehingga 30 April 2018 bagi kanak-kanak yang lahir pada 2 Januari 2012 hingga 1 Januari 2013. Permohonan secara dalam talian ini boleh dicapai melalui laman sesawang https://public.moe.gov.my/

SK Bukit Tampoi (A) telah mengambil inisiatif untuk masuk ke Kampung Orang Asli (KOA) yang mempunyai kelas tabika. Terdapat tiga buah kampung yang mempunyai kelas tabika iaitu KOA Kolam Air Bangkong, KOA Bukit Dugang dan KOA Bukit Baja. 

Unit Hal Ehwal Murid telah pergi ke KOA Kolam Air Bangkong untuk mempromosikan pendaftaran murid Tahun 1 bagi murid yang akan bersekolah di SK Bukit Tampoi (A) pada tahun hadapan. Pihak sekolah telah menyerahkan dokumen maklumat diri pemohon kepada guru tadika terbabit. Selain daripada mengisi maklumat diri, ibu bapa juga diminta untuk menyertakan beberapa dokumen penting sebagai rujukan. 

Promosi seperti ini perlu dilakukan oleh sekolah kami kerana info yang ingin disampaikan kepada kumpulan sasaran kadang-kala tidak sampai kepada mereka. Pihak sekolah telah membentangkan kain rentang di hadapan sekolah sebagai info awal kepada ibu bapa yang mempunyai anak di sekolah. 

Selain daripada itu, pihak sekolah juga telah memaklumkan perkara tersebut kepada AJK PIBG melalui media sosial agar dapat disebarluaskan kepada ahli keluarga dan masyarakat kampung masing-masing. Semoga dengan usaha yang dilakukan oleh pihak sekolah untuk mempromosikan pendaftaran murid Tahun 1 Sesi 2019 membuahkan kejayaan.



No comments:

Post a Comment