Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Wednesday, March 28, 2018

PROGRAM YAYASAN MYKASIH 2018



Yayasan MyKasih merupakan sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang berkunjung ke SK Bukit Tampoi (A) dengan menawarkan tajaan kad debit untuk perbelanjaan wang saku di sekolah sahaja. Kad debit ini hanya boleh digunakan kantin sekolah sahaja, di mana ia digunakan ketika membeli makanan di kantin sekolah.

Jumlah tajaan bagi setiap murid adalah RM30 sebulan. Seramai 51 orang murid yang miskin telah berjaya menerima tajaan tersebut. Mereka terdiri daripada murid-murid dari Tahun 2 hingga 6 sahaja. Namun begitu, pihak yayasan telah bersetuju untuk membuka tawaran kepada murid Tahun 1 pula.

Sumbangan dalam bentuk kad debit merupakan sumbangan baharu pada abad ini. SK Bukit Tampoi (A) diberikan penghormatan dengan penerimaan tajaan ini kerana sekolah ini merupakan sekolah yang terawal menerima sumbangan yang sebegini.

Terima kasih diucapkan kepada Yayasan MyKasih kerana sudi datang dan memberikan sumbangan yang amat bermakna kepada sekolah kami terutamanya kepada murid-murid miskin. Dengan sumbangan ini murid tidak perlu lagi berlapar ketika waktu persekolahan. Mereka boleh belajar dengan gembira dan senang hati. 


No comments:

Post a Comment