Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Saturday, September 15, 2018

KARNIVAL STEM 2018


Karnival STEM 2018 telah diadakan pada 14/09/2018 (Jumaat) bertempat di SK Presint 11(1). Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) selaku menaja telah menjemput seramai 20 orang murid bersama 2 orang guru pengiring untuk menghadiri karnival tersebut.

Karnival STEM ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan kepada peringkat sekolah rendah tentang kepentingan dan keseronokan mempelajari program STEM. Ia juga sebagai pendorong dan motivasi untuk menarik minat murid terutamanya sekolah rendah untuk mencintai STEM.

Beberapa buah sekolah yang berhampiran dengan tempat karnival telah dijemput untuk menyertai karnival tersebut. Sekolah-sekolah yang terlibat terdiri daripada Sekolah Kebangsaan (SK), Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC), Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) dan Sekolah Asli.

Pemilihan sekolah telah dibuat dan ditentukan oleh PPD Sepang sebagai daerah yang paling hampir dengan tempat karnival. Terima kasih diucapkan kepada PPD Sepang kerana telah memilih sekolah kami untuk menyertai karnival tersebut. Banyak maklumat dan pengalaman yang berguna kepada murid-murid yang hadir. Semoga mereka bertambah minat dengan STEM dan menghebahkannya kepada rakan-rakan mereka yang lain.







No comments:

Post a Comment