Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, September 14, 2018

KEJOHANAN SUKAN SEKOLAH MURID ORANG ASLI PERINGKAT NEGERI SELANGOR 2018


Kejohanan Sukan Sekolah Murid Orang Asli peringkat negeri Selangor telah diadakan pada 12 dan 13 September 2018. Pada tahun ini PPD Sepang telah dipilih sebagai tuan rumah kejohanan sukan tersebut. Terdapat dua jenis sukan iaitu sukan balapan dan padang (olahraga) serta permainan berpasukan.


Acara sukan dan padang yang dipertandingkan adalah seperti larian 100M, larian 200M, lompat jauh, lompat tinggi dan lontar peluru. SK Bukit Tampoi (A) telah berjaya memenangi 2 pingat perak dan 1 pingat gangsa. Pingat perak telah sumbangkan di dalam acara lompat jauh (L) dan lontar peluru (L) manakala pingat gangsa telah disumbangkan di dalam acara larian 200M.


Acara permainan berpasukan pula mempertandingakan permainan bola sepak, sepak takraw dan bola baling (L&P). Sekolah kita telah menyertai permainan sepak takraw dan telah berjaya membawa pulang  1 pingat gangsa. Dengan ini kita layak untuk mewakili negeri Selangor ke peringkat kebangsaan pada bulan Oktober 2018 yang akan dianjurkan oleh negeri Johor Darul Takzim.



Tahniah diucapkan kepada pengurus pasukan, jurulatih, para atlet dan guru-guru yang bertugas sebagai urusetia di sepanjang kejohanan KSSMOA peringkat negeri Selangor bagi tahun 2018. Syabas dan terima kasih juga diucapkan kepada YDP dan AJK PIBG yang sanggup turun padang memeriahkan kejohanan dan memberi sokongan moral kepada semua atlet.


No comments:

Post a Comment