Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, November 13, 2018

PROGRAM PENDIDIKAN KESIHATAN 2018


Program Pendidikan Kesihatan adalah program penyebaran maklumat berkaitan kesihatan kepada murid-murid di sekolah-sekolah Orang Asli di negeri Selangor. Program yang dianjurkan oleh Seksyen Perkhidmatan Kesihatan awam Komuniti Orang Asli, Hospital Orang Asli Gombak telah menyampaikan ceramah berkaitan pemakanan kesihatan, penjagaan gigi, ceramah berkaitan penyakit berjangkit dan kuiz.

Seramai 8 orang pegawai dan doktor perubatan telah hadir dalam memberikan ceramah dan motivasi berkaitan penjagaan kesihatan. Murid-murid yang terlibat di dalam program ini terdiri daripada murid-murid Tahun 6 Siantan sahaja.

Program yang yang bermula pada pukul 8.00 pagi dan berakhir pada pukul 12.00 tengah hari telah berjaya dilaksanakan. Sasaran murid Tahun 6 dipilih adalah untuk memberikan lebih tumpuan dan penekanan kepada murid-murid tentang kehidupan menuju ke alam dewasa. 

Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih kepada Seksyen Perkhidmatan Kesihatan Awam Komuniti Orang Asli, Hospital Orang Asli Gombak kerana telah memilih dan sudi datang ke sekolah kami untuk menyampaikan maklumat yang sangat berguna ini. Semoga kerjasama ini dapat diteruskan pada masa akan datang demi kesejahteraan masyarakat Orang Asli di negeri Selangor.









No comments:

Post a Comment