Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, August 25, 2020

PENYERAHAN KWAPM TAHUN 2020

Penyerahan bantuan Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) bagi tahun 2020 telah dilaksanakan pada 25 Ogos 2020 (Selasa) bermula pada pukul 10.30 pagi hingga 12.00 tengah hari. Seramai 124 orang murid yang terdiri daripada murid Tahun 1 hingga Tahun 6 yang terlibat dengan penyerahan tersebut. Setiap murid yang layak dan disenaraikan akan menerima sebanyak RM100.00 seorang yang dimasukkan ke dalam akaun atau diberikan secara tunai.

Murid yang diberi bantuan ini adalah mereka yang terdiri daripada kumpulan B40 yang dikategorikan sebagai miskin dan miskin tegar. Murid yang menerima bantuan Biasiswa Kecil Persekutuan (BKP), Bantuan Sukan (BS), Program Pelajar Projek Khas Sekolah Berasrama Penuh (PKSBP) atau bantuan lain tidak layak dipertimbangkan untuk menerima bantuan KWAPM.

Selain daripada itu, murid yang dikategorikan sebagai Orang Kelainan Upaya (OKU) juga tidak layak dipertimbangkan untuk menerima bantuan KWAPM kerana mereka telah menerima Elaun Murid Berkeperluan Khas (EMK) oleh KPM sebanyak RM150.00.

Diharapkan dengan penyerahan bantuan KWAPM ini dapat meringankan beban keluarga untuk membeli peralatan sekolah anak-anak dan menjelaskan sumbangan PIBG yang berjumlah RM20.00 sekeluarga sahaja.

No comments:

Post a Comment