Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, December 21, 2020

PENYERAHAN SUMBANGAN PAKAIAN SEKOLAH NESTLE CARE DAN EMPIRE PROJECT 2020


Sesi persekolahan telah berakhir pada 18 Disember 2020 (Jumaat) dengan penuh cabaran dan dugaan. Pada tahun ini, Malaysia telah dilanda pandemik Covid-19 yang sangat berbahaya kepada semua terutamanya kanak-kanak. Justeru itu, sesi persekolahan terpaksa ditutup beberapa kali agar penyakit ini tidak merebak di dalam kawasan sekolah.

Nestle dengan kerjasama Empire Project iaitu sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) melalui program Nestle Care telah memberikan sumbangan kepada beberapa buah sekolah terpilih di sekitar Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor untuk menerima bantuan berupa peralatan dan pakaian sekolah bagi golongan keluarga murid kategori B40.

SK Bukit Tampoi (A) adalah salah sebuah sekolah yang telah dipilih untuk menerima bantuan tersebut. Maka, satu majlis penyerahan bantuan telah diadakan oleh Nestle Product Sdn. Bhd. bertempat di Surian Tower, Mutiara Damansara sebagai simbolik penyerahan kepada semua sekolah yang terpilih. Seramai 50 orang murid telah disenaraipendek sebagai penerima bantuan tersebut.

Pihak SK Bukit Tampoi (A) mengucapkan ribuan terima kasih kepada Empire Project dan Nestle Product Sdn. Bhd. kerana sudi memilih sekolah kami sebagai salah satu penerima bantuan tersebut. Kami amat mengalu-alukan sumbangan seperti ini untuk membantu golongan B40 terutama sekali bagi masyarakat Orang Asli yang tinggal di bandar seperti sekolah kami. Sumbangan ini adalah amat bermakna bagi sekolah kami yang amat memerlukan ini.

No comments:

Post a Comment