Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Saturday, April 15, 2023

MAJLIS RAMAH MESRA DAN PENYERAHAN SUMBANGAN KEPADA PELAJAR SEKOLAH KEBANGSAAN ASLI DAERAH SEPANG

 

Majlis Ramah Mesra dan Penyerahan Sumbangan kepada Pelajar Sekolah Kebangsaan Asli Daerah Sepang telah dijalankan di Beach Pool Club, Gamuda Cove. Majlis ini adalah anjuran bersama Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) Negeri Selangor dan JAKOA Daerah Sepang. Sebanyak 5 buah sekolah kebangsaan yang mempunyai murid Orang Asli di daerah Sepang yang dijemput. Sekolah tersebut adalah SK Bukit Tampoi (A), SK Sungai Melut (A), SK Bukit Bangkong (A), SK Jenderam Hilir dan SK Bangi.

SK Bukit Tampoi (A) telah menghantar seramai 66 orang murid bersama 2 orang guru pengiring dan beberapa orang ibu bapa mewakili setiap kampung. Murid-murid berkumpul di tempat yang ditetapkan seawal 4.30 petang dengan menaiki bas yang disediakan oleh pihak Gamuda Cove. Setibanya mereka di sana, mereka dibawa menjelajah ke seluruh taman tema di Gamuda Cove.

Setelah selesai menjelajah taman tema, mereka turut dapat menjalankan aktiviti riadah yang disediakan secara percuma kepada para peserta. Kemudian, mereka dikumpulkan di Beach Pool Club untuk majlis berbuka puasa yang dihoskan oleh pengacara terkenal iaitu Naz Rahman (Jalan-jalan Cari Makan). Pelbagai hidangan dan juadah yang disediakan untuk jamuan para peserta.

Sejurus selepas berbuka puasa, para peserta dipersembahkan tarian oleh SplashMania Dancer sebagai hiburan. Kemudian, para peserta berkumpul sekali lagi untuk majlis penyerahan sumbangan yang berupa goodies bag dan baucer Hari-hari berjumlah RM150 seorang. Baucer ini boleh digunakan sehingga 30 Jun 2023.

Pada akhir majlis, para peserta dihimpunkan beramai-ramai untuk sesi bergambar bersama para penaja bersama-sama maskot Gamoda Cove. Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih di atas sumbangan yang sangat bermakna buat anak-anak Orang Asli di daerah Sepang khususnya. Sumbangan akan dimanfaatkan untuk membeli kelengkapan dan persediaan untuk menyambut hari raya yang akan tiba beberapa hari lagi. Semoga sumbungan seperti ini akan berterusan pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment