Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Wednesday, April 12, 2023

PEMANTAUAN PROGRAM TRANSISI TAHUN 1 SESI 2023

 

Pemantauan Program Transisi Tahun 1 bagi sesi 2023 telah dilakukan oleh Tn. Hj. Zaidi bin Choremi (Penolong Pegawai Pendidikan Daerah) daripada Unit Pendidikan Khas, PPD Sepang. Beliau hadir bertujuan untuk melihat sejauh mana keberkesanan Program Transisi ini dapat membantu murid Tahun 1 khususnya menyesuaikan diri dengan pembelajaran di sekolah.

Hasil pemantauan tersebut mendapat bahawa murid-muri di sekolah ini berjaya menyesuaikan diri dengan persekitaran baharu dan rakan-rakan baharu. Mereka seronok untuk datang ke sekolah berjumpa dengan rakan-rakan yang lain. Kehadiran murid-murid Tahun 1 juga amat memberangsangkan kerana melebihi 80%.

Program Transisi Tahun 1 ini amat baik untuk murid-murid khususnya buat mereka yang baru memasuki alam persekolahan formal. Justeru itu, program ini wajar diteruskan agar murid-murid mudah menyesuaikan diri dengan persekitaran dan rakan-rakan baharu. Di samping dapat meluaskan pengalaman dengan bercampur-gaul dengan murid-murid lain yang mempunyai latar belakang yang berbeza.

No comments:

Post a Comment