Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, June 26, 2023

MESYUARAT AGUNG PIBG SK BUKIT TAMPOI (A) KALI KE-30 TAHUN 2023

Mesyuarat Agung PIBG SK Bukit Tampoi (A) kali ke-30 bagi tahun 2023 telah diadakan pada 24 Jun 2023 (Sabtu). Seramai 52 orang ibu bapa dan guru-guru hadir pada mesyuarat kali ini. Turut hadir pada mesyuarat pada kali ini adalah Tok Batin Awang bin Jantan, Batin KOA Bukit Dugang dan Tok Batin Osman bin Abdullah, Batin KOA Kolam Air Bangkong.

Majlis dimulai dengan ucapan Guru Besar, Yang Dipertua PIBG dan ucapan perasmian. Mesyuarat tahun ini telah dirasmikan oleh Tuan Haji Luqman bin Abdullah, Penolong Pegawai PPD Sepang yang diundang oleh PIBG. Terima kasih diucapkan kepada PPD Sepang kerana sudi merasmikan mesyuarat pada kali ini. 

Sejurus selepas acara perasmian, mesyuarat dimulai dengan ucapan alu-aluan oleh pengerusi mesyuarat. Diikuti dengan pengesahan minit mesyuarat lalu dan perkara berbangkit. Kemudian bendahari PIBG membentangkan kewangan PIBG bagi tahun 2022/2023. Seterusnya mesyuarat diteruskan dengan perbincangan usul. Pada tahun ini, hanya 1 usul yang dikemukan oleh ibu bapa iaitu usul tentang menyediakan tempat menunggu buat ibu bapa yang mengambil anak dari sekolah.

Di akhir mesyuarat, diadakan pelantikan Ahli Jawatankuasa PIBG yang baharu bagi menggantikan AJK PIBG 2022/2023 yang telah dibubarkan. Ahli Jawatankuasa baharu ini diketuai oleh En. Chairi selaku Yang Dipertua PIBG SK Bukit Tampoi (A) 2023/2024. Semoga AJK PIBG yang baharu ini dapat memainkan peranan yang lebih aktif dalam membantu pihak sekolah menyelesaikan isu yang berbangkit. Tahniah diucapkan kepada semua AJK yang baharu dilantik.

Tuan Haji Luqman bin Abdullah
(Penolong Pegawai PPD Sepang)

En. Ilam bin Senin
(YDP PIBG)

En. Mohd Fadzli bin Mansor
(Guru Besar SK Bukit Tampoi (A)

En. Ismail bin Ibrahim
(Pembaca Doa)

En. Muhammad Yazie bin Rosli
(Juruacara Majlis)

Cenderamata PIBG kepada AJK Ibu Bapa
Cenderamata PIBG kepada AJK Guru 
Cabutan Bertuah

No comments:

Post a Comment