Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, June 26, 2023

KEJOHANAN MERENTAS DESA SK BUKIT TAMPOI (A) TAHUN 2023

Kejohanan Merentas Desa SK Bukit Tampoi (A) bagi tahun 2023 telah diadakan pada 23 Jun 2023 (Jumaat). Ini merupakan kejohanan merentas desa yang pertama selepas 2 tahun tidak dapat diadakan kerana pandemik melanda negara. Syukur ke hadrat Ilahi kerana kejohanan ini dapat diadakan kembali di sekolah ini.

Sehari sebelum kejohanan ini diadakan, murid-murid telah diberikan latihan mengenal laluan yang akan mereka lalui. Pada pagi sebelum larian, semua warga sekolah telah bersama-sama mengikuti aktiviti gogorama iaitu aktiviti memanaskan badan. Sejurus selepas itu, murid-murid dibawa ke garisan permulaan untuk memulakan acara. 

Acara perasmian telah dilakukan oleh En. Muhammad bin Ismail, GPK Hal Ehwal Murid. Murid-murid dilepaskan secara bergilir-gilir bagi mengelakkan berlakunya kemalangan. Mereka melalui laluan di KOA Bukit Tampoi dan KOA Kolam Air Bangkong. Di sepanjang laluan, mereka diawasi oleh guru-guru yang diletakkan di beberapa check point yang telah ditetapkan.

Larian yang mengambil masa lebih kurang 30 minit ini menyaksikan telah berakhir dengan jayanya tanpa kemalangan. Semua murid dapat menghabiskan larian dengan jayanya. Tahniah diucapkan kepada Unit Kokurikulum kerana berjaya menganjurkan kejohanan merentas desa pada kali ini. Semoga kita bertemu kembali pada tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment