Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, June 30, 2024

KARNIVAL FITRAH MURID ORANG ASLI (KAFOA) & KARNIVAL FITRAH KASIH (KAFIKA) SJK TAHUN 2024M/1445H

 

Karnival Fitrah Murid Orang Asli (KAFOA) dan Karnival Fitrah Kasih (KAFIKA) SJK Tahun 2024M/1445H peringkat daerah Sepang telah diadakan pada 20 Jun 2024. Karnival yang dianjurkan oleh Unit Pendidikan Islam, Sektor Pembelajaran PPD Sepang telah diuruskan oleh SK Bukit Tampoi (A) sebagai tuan rumah pertandingan.

KAFOA telah disertai oleh 3 buah sekolah Murid Orang Asli daerah Sepang manakala KAFIKA pula telah disertai oleh 7 buah sekolah daripada SJK(C) dan SJK(T). Acara yang dipertandingkan pada karnival ini adalah seperti tilawah Al-Quran, hafazan, azan dan iqamah, daei cilik dan nasyid. SK Bukit Tampoi (A) telah menyertai semua acara yang dipertandingkan.

Impak daripada pertandingan yang disertai oleh SK Bukit Tampoi (A), kita telah mendapat johan bagi 2 kategori iaitu daei cilik kategori lelaki dan perempuan. Tahniah buat adik Putra Adyrian dan Puteri Syamimi Diana dari kelas 5 Dahlia. Selain daripada itu, pasukan kita juga memenangi tempat kedua acara azan dan iqamah dan tempat ketiga acara tilawah, hafazan dan nasyid.

Tahniah buat pasukan sekolah yang telah berjaya mengharumkan nama sekolah dalam Karnival Fitrah Murid Orang Asli (KAFOA) tahun 2024. Semoga kita dapat memperbaiki kelemahan kita pada tahun ini adan mencapai kecemerlangan yang lebih baik pada tahun hadapan. Terima kasih juga kepada para penyumbang Pusat Zakat Selangor dan Pejabat Parlimen Sepang serta guru-guru dan staf SK Bukit Tampoi (A) yang telah bertungkus-lumus menjayakan karnival tahun ini.


No comments:

Post a Comment