Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, October 18, 2016

KEM MEMBACA UNIVERSITI HERIOT WATT


Pada 15 Oktober 2016 (Sabtu) Universiti Heriot Watt yang terletak di Putrajaya telah menjemput murid-murid dari SK Bukit Tampoi (A) ke universiti tersebut untuk mengikuti Kem Membaca yang dianjurkan oleh mereka.


Seramai 25 orang murid yang terdiri daripada murid Tahap 2 telah dipilih untuk mengikuti program tersebut. Turut sama hadir dalam program tersebut adalah 4 orang guru pengiring. Program yang dijalankan sepanjang hari bermula dari pukul 10.00 pagi sehingga 5.30 petang.


Tujuan Kem Membaca ini dijalankaan adalah untuk meningkatkan kemahiran membaca murid terutamanya dalam kalangan Orang Asli. Pelbagai aktiviti yang dijalankan oleh mereka seperti permainan ting-ting, puzzle, musan berbulu ayam dan bermacam aktiviti yang menarik minat murid untuk belajar.


Ribuan terima kasih diucapkan kepada pihak Universiti Heriot Watt kerana sudi memberi peluang dan tunjuk ajar kepada murid-murid kami dalam menguasai kemahiran membaca. Jasa baik pihak universiti amat kami hargai dan sanjungi. Semoga program seperti ini dapat diteruskan lagi bagi membantu masyarakat Orang Asli agar tidak ketinggalan dalam pembelajaran demi untuk masa depan mereka kelak.

No comments:

Post a Comment