Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Saturday, October 29, 2016

KEJOHANAN SUKAN SEKOLAH MASYARAKAT ORANG ASLI 2016

Kejohanan Sukan Sekolah Masyarakat Orang Asli (KSSMOA) 2016 telah dijalankan selama 2 hari iaitu pada 24 dan 25 Oktober 2016. Kejohanan tersebut telah diadakan di SK Kuala Kubu Bharu yang telah dipengerusikan oleh SK Tun Abdul Razak. PPD Hulu Selangor merupakan pengelolanya manakala JPN Selangor merupakan penganjurnya.


SK Bukit Tampoi (A) telah menyertai hampir kesemua acara yang dipertandingkan kecuali Bola Baling. Antara acara yang dipertandingkan adalah acara Balapan dan Padang yang meliputi acara lompat jauh, lompat tinggi. lontar peluru, 100 m dan 200 m. Turut dipertandingkan adalah acara berpasukan seperti bola sepak. bola baling dan sepak takraw.


Tahun ini atlet-atlet SK Bukit Tampoi (A) teah berjaya memperoleh 3 perak dan 1 gangsa. Pingat perak telah disumbangkan oleh adik Tee Tyong Ben dalam acara lompat jauh (lelaki) manakala satu pingat lagi disumbangkan oleh adik Surina dalam acara lompat tinggi (perempuan) dan satu pingat lagi disumbangkan oleh pasukan bola sepak yang menduduki tempat kedua secara keseluruhan. Pingat gangsa pula disumbangkan oleh adik Tee Tyong Ben dalam acara lompat tinggi (lelaki).


Tahniah dan syabas kepada semua atlet yang telah berjaya mengharumkan nama baik sekolah di peringkat negeri. Terima kasih dan syabas juga patut diberikan kepada semua guru dan jurulatih yang terlibat dalam membangunkan bakat-bakat terpendam murid-murid SK Bukit Tampoi (A) dalam bidang sukan. Semoga pencapaian ini menjadi kayu ukur kepada pencapaian yang lebih gemilang pada tahun akan datang.


No comments:

Post a Comment