Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, March 9, 2017

PROGRAM INTERVENSI LINUS : MAJLIS PENUTUP PROGRAM KHIDMAT BANTU LINUS 2.0 TAHUN 2017


Program Khidmat Bantu Linus 2.0 merupakan suatu program yang dilaksanakan oleh Unit Linus dengan kerjasama Young Humanitarian Society dari Pusat Asasi UiTM, Dengkil untuk mencapai Linus Sifar menjelang akhir tahun ini. Program ini telah berlangsung seawal bulan Januari hingga Mac 2017. Sepanjang tempoh itu, para pelajar dari pelbagai fakulti di UiTM datang ke SK Bukit Tampoi (A) untuk memberi bimbingan murid-murid Linus membaca dan mengira berdasarkan modul Linus yang dibekalkan.


Seramai 18 orang murid Linus yang terdiri daripada murid Tahun 1, Tahun 2 dan Tahun 3 terlibat dalam program tersebut. Manakala fasilitator yang terdiri daripada para pelajar UiTM adalah seramai 35 orang. Mereka datang silih berganti mengikut kumpulan yang telah ditentukan oleh pensyarah penasihat.


Pada majlis penutup ini, pensyarah penasihat, fasilitator pelajar UiTM, para pentadbir, penyelaras Linus, guru pemulihan dan murid Linus telah terlibat di dalam majlis tersebut. Majlis dimulai dengan ucapan aluan daripada GPK Pentadbiran mewakili Guru Besar yang menghadiri mesyuarat di Jabatan Pendidikan Selangor. Kemudian diikuti oleh ucapan pensyarah penasihat dan diakhiri dengan ucapan perasmian oleh Ketua Jabatan TESL, Pusat Asasi UiTM.


Sebelum acara seterusnya adalah acara penyampaian sijil penghargaan kepada semua fasilitator yang terlibat diikuti oleh penyampaian cenderamata daripada SK Bukit Tampoi (A) kepada Pusat Asasi UiTM. Majlis diakhiri dengan acara bergambar beramai-ramai sebagai tanda kenangan.


Terima kasih diucapkan kepada pihak Pusat Asasi UiTM, Dengkil kerana telah sudi mencurahkan bakti bagi menjayakan program kerjasama ini. Program ini berjaya menarik minat murid untuk belajar seterusnya hadir dengan bersemangat setiap kali aktiviti ini diaddakan. Diharapkan agar program ini dapat diteruskan pada masa-masa akan datang agar dapat membantu murid-murid yang mempunyai masalah pembelajaran untuk mencapai sasaran Linus Sifar.

No comments:

Post a Comment