Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, April 27, 2017

PROGRAM MUDIK KE HULU BIL.3 TAHUN 2017


Unit HEM dengan kerjasama guru besar, guru kaunseling dan guru Linus telah menjalankan program Mudik Ke Hulu  dan Program Intervensi Linus 2.0 untuk mengesan murid tidak hadir tegar di Kampung Orang Asli (KOA) Kolam Air Bangkung (Dengkil), KOA Bukit Jenok (Jenderam Hilir) dan KOA Bukit Baja (Cyberjaya) di daerah Sepang. Selain daripada itu, program ini juga merupakan program sokongan kepada Program Intervensi Linus 2.0 yang bertujuan untuk memastikan murid menguasai kemahiran asas literasi dan numerasi.


Senarai murid yang terlibat ialah Rajimi bin Apeng (KOA Kolam Air Bangkong), Norashikin bt. Abdullah (KOA Bukit Jenok), Norliza binti Esam (KOA Bukit Baja) dan Ezareen binti Asril (KOA Bukit Baja). Rajimi adalah murid Tahun 4 Semarak, manakala Norashikin dan Ezareen adalah murid Tahun 3 Melati serta Norlliza adalah murid Tahun 2 Mawar.


Terdapat kekangan di mana ada murid berpindah dan tidak menetap di kampung asal tanpa memaklumkan terlebih dahulu kepada pihak pentadbiran sekolah. Situasi ini merupakan cabaran utama dan menjadi punca kepada masalah keciciran tidak hadir ke sekolah dan tidak menguasai kemahiran asas literasi dan numerasi.


No comments:

Post a Comment