Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, May 7, 2018

PROGRAM DIET ATTACK 2018


Program Diet Attack merupakan program komuniti Islamic Relief Malaysia (IRM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Program ini dikendalikan oleh 20 orang penuntut UKM yang diketuai oleh saudara Muhamad Mustaqim bin M. Zapawi dari Program Pusat Pengajian Sains Jagaan Kesihatan, Fakulti Sains Kesihatan UKM Kuala Lumpur.

Pelbagai aktiviti yang dirancang telah berjaya dijalankan seperti Sing and Dance With Us, Stay Alive, Choose Wise, Eat Right dan Find and Fit Me. Murid yang terlibat di dalam program ini terdiri daripada murid-murid dari Tahun 4, Tahun 5 dan Tahun 6 yang seramai 48 orang.

Di akhir program, satu Majlis Perasmian Penutupan telah diadakan di Makmal Sains. Majlis tersebut telah dihadiri oleh Prof. Madya Dr. Roslee bin Rajikan (Timbalan Naib Canselor Pelajar dan Alumni UKM), Pn. Rohaya binti Hussin (Pegawai SIP PPD Sepang), En. Azman Shah bin Mohd Yunus (GPK Pentadbiran), Mohamad Syakir bin Mohd. Sarib (Pegawai IRM), para pensyarah program, pegawai IRM dan guru-guru penolong kanan SK Bukit Tampoi (A).

Sejurus selepas majlis perasmian, wakil dari UKM, IRM dan SK bukit Tampoi (A) telah merasmikan program dengan menanam tiga batang pokok buah-buahan sebagai simbolik perasmian. Ia juga sebagai suatu galakan kepada semua murid agar menggalakkan murid untuk lebih banyak makan buah-buahan. Program telah selesai pada pukul 1.15 petang.

SK Bukit Tampoi (A) mengucapkan ribuan terima kasih kepada UKM dan IRM kerana sudi menganjurkan program yang bermakna kepada murid-murid kami. Program ini berjaya mencapai matlamatnya kerana murid-murid yang turut serta mampu menerangkan semula apa yang telah dilaksanakan, malah mereka berjanji untuk mengamalkan pemakanan yang sihat.












No comments:

Post a Comment