Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, August 3, 2018

PROGRAM BERTEMU IBU BAPA MURID TAHUN 6 SESI 2018


Program Bertemu Ibu Bapa Murid Tahun 6 Sesi 2018 telah diadakan pada 3 Ogos 2018 (Jumaat) pada pukul 9.00 pagi. Program tersebut telah dibuat di bilik darjah baharu Tahun 6. Ibu bapa dan penjaga murid Tahun 6 telah dijemput hadir untuk mendengar amanat daripada pihak sekolah tentang Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR). Turut hadir pada program tersebut adalah En. Ilam bin Senin, Yang Dipertua PIBG SK Bukit Tampoi (A) dan En. Azman Shah bin Mohd. Yunus (GPK Pentadbiran).

Puan Siti Saadah binti Mukrim selaku guru besar sekolah telah menyampaikan beberapa perkara berkaitan persediaan murid untuk menghadapi peperiksaan. Beliau turut menjelaskan tentang program-program kurikulum yang telah dibuat dan disertai oleh murid-murid khususnya Tahun 6. Harapan pihak sekolah agar ibu bapa lebih mengambil berat akan pendidikan dan masa depan anak masing-masing dengan menggalakkan mereka hadir ke sekolah.

Program diakhiri dengan melafazkan akujanji murid di hadapan ibu bapa, guru-guru dan pentadbir sekolah. Semua murid Tahun 6 wajib menandatangani surat perjanjian yang menyatakan kewajipan mereka untuk hadir ke sekolah dan memberi tumpuan terhadap pelajaran yang disampaikan oleh guru  di sekolah. Lafaz ikrar murid telah diketuai oleh adik Nur Natasha binti Muhammad Alwi. Selamat maju jaya diucapkan kepada semua murid Tahun 6 Sesi 2018 dalam menduduki peperiksaan UPSR 2018 kelak.








No comments:

Post a Comment