Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, July 30, 2018

KEM TEKNIK MENJAWAB SOALAN UPSR 2018


Kem Teknik Menjawab Soalan UPSR 2018 telah diadakan di Hotel Seri Malaysia, Bagan Lalang. Kem ini telah diadakan selama 2 hari 1 malam bermula pada 24 dan 25 Julai 2018. Seramai 55 orang murid Tahun 6 dari dua buah sekolah iaitu SK Bukit Tampoi (A) seramai 24 orang manakala SK Jenderam seramai 31 orang. Selain daripada itu seramai 8 orang guru pengiring, empat orang guru dari sekolah masing-masing.










Kem ini dianjurkan oleh UEM Edgenta yang menaja program-program di bawah program sekolah angkat. Ini merupakan sebahagian daripada Program tanggungjawab Khidmat Masyarakat (CSR). Tujuan kem ini diadakan adalah untuk membantu murid-murid Tahun 6 bersedia menghadapi peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) 2018 yang tidak berapa lama lagi.






Terdapat empat mata pelajaran utama yang terlibat iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains. Setiap mata pelajaran dikendalikan oleh dua orang fasilitator yang dibekalkan oleh Pejabat Pendidikan Daerah Sepang. Terima kasih diucapkan kepada UEM Edgenta, yang sudi menaja kem ini. Tidak lupa juga kepada PPD Sepang yang telah bekerjasama membekalkan fasilitator untuk murid-murid belajar teknik yang mudah dan efisyen serta guru-guru dan murid-murid SK Jenderam kerana sudi menyertai kem ini bersama sekolah kami.


No comments:

Post a Comment