Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, October 28, 2018

PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT UNIVERSITI TUN ABDUL RAZAK 2018


Universiti Tun Abdul Razak (UNITAR) melalui Khidmat Masyarakat telah sudi menghasilkan lukisan mural di dinding-dinding SK Bukit Tampoi (A). Aktiviti ini telah dihasilkan pada 27 Oktober 2018 (Sabtu) dari pukul 7.40 pagi hingga 4.00 petang. Program Khidmat Masyarakat ini dihadiri oleh 33 orang pelajar dengan diiringi oleh 1 orang pensyarah. Para guru dan kakitangan sekolah juga hadir untuk memberi sokongan kepada usaha murni ini. Turut hadir pada program ini ialah En. Pen iaitu Naib Yang Dipertua PIBG SK Bukit Tampoi (A).

Mereka telah berjaya menghasilkan sebanyak 4 mural bersaiz kecil, 2 mural bersaiz sederhana dan 1 mural bersaiz besar. Mural bersaiz kecil dihasilkan di belakang Bilik Akses manakala mural bersaiz sederhana dihasilkan di dinding luar pagar utama. Mural bersaiz paling besar adalah di dinding Bilik Muzik.

Pihak sekolah telah sudi menyediakan cat mural bagi menghasilkan mural tersebut. Selain daripada itu, pihak sekolah juga turut menyediakan makanan dan minuman untuk dijamu oleh para pelajar. Pihak UNITAR pula telah bersetuju untuk membawa peralatan mengecat dan sumbangan tenaga dan idea untuk melukis mural untuk pihak sekolah.

Terima kasih diucapkan kepada pihak pengurusan, pensyarah dan para pelajar UNITAR kerana telah memilih sekolah kami untuk khidmat masyarakat oada tahun ini. Pihak sekolah juga dimaklumkan bahawa khidmat masyarakat pada tahun ini memberi tumpuan kepada sekolah-sekolah Orang Asli di negeri Selangor. Dengan sumbangan mural yang cantik dapat menceriakan suasana sekolah seterusnya dapat menarik minat murid untuk hadir ke sekolah.








No comments:

Post a Comment