Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Saturday, June 29, 2019

PERTANDINGAN SENAM SIHAT 2019


Pertandingan Senam Sihat adalah pertandingan yang dianjurkan oleh Pejabat Kesihatan Daerah (PKD) Sepang kepada Kelab Doktor Muda sekolah-sekolah di daerah Sepang. Pertandingan ini telah diadakan di SAM Bandar Baru Salak Tinggi pada 27 Jun 2019 (Khamis). Pertandingan dibahagikan kepada 2 kategori iaitu sekolah rendah dan sekolah menengah.

Acara yang dipertandingkan bagi sekolah rendah adalah pertandingan senamrobik manakala bagi acara bagi sekolah menengah adalah pertandingan lompat tali. SK Bukit Tampoi (A) telah menghantar sepasukan atlet senamrobik yang dianggotai oleh tujuh orang murid campuran untuk menyertai pertandingan tersebut. Mereka diiringi oleh Pn. Norshazzira dan Pn. Hamizan sebagai guru pengiring dan jurulatih.

Kebanyakan sekolah rendah yang mempunyai Kelab Doktor Muda telah menghantar atlet masing-masing untuk turut serta. Keputusan akhir yang diperoleh adalah SK Bukit Tampoi (A) telah mendapat tempat ketiga. Ini merupakan pencapaian yang amat cemerlang kerana kami merupakan satu-satunya sekolah Orang Asli yang menyertai pertandingan tersebut.

Tahniah diucapkan kepada pasukan senamrobik SK Bukit Tampoi (A) kerana telah memenangi pertandingan Senam Sihat pada tahun ini. Semoga kemenangan ini dapat menjadikan inspirasi kepada murid-murid lain untuk mengikut jejak langkah kalian. Teruskan usaha untuk pertandingan pada tahun hadapan.



No comments:

Post a Comment