Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, January 21, 2020

KEJOHANAN MERENTAS DESA 2020


Pada 10 Januari 2020, SK Bukit Tampoi (A) telah mengadakan Kejohanan Merentas Desa peringkat sekolah tahun 2020. Latihan bagi mengenal trek larian dan juga latihan merentas desa juga telah dilaksanakan selama dua hari iaitu pada 8 dan 9 Januari 2020. 

Kejohanan Merentas Desa ini melibatkan murid tahun 3, 4, 5 dan 6. Trek larian yang digunakan melibatkan kawasan Kampung Orang Asli (KOA) Bukit Tampoi dan Bukit Bangkong. Pelepasan peserta larian telah dilaksanakan oleh Puan Siti Saadah Binti Mukrim, Guru Besar SK Bukit Tampoi (A).

Dapat dilihat melalui aktiviti merentas desa ini, penglibatan murid secara menyeluruh serta kehadiran murid meningkat. Malah, semangat kesukanan dalam diri murid juga dapat dilihat semasa hari kejohanan di mana murid bersungguh-sungguh berlari dan bersaing antara satu sama lain bagi memperoleh nombor 1. 

Seterusnya, setelah keputusan pemenang diperolehi, majlis penyampaian hadiah telah dilaksanakan selepas waktu rehat. Murid yang mendapat kedudukan nombor 1 sehingga 4 dipilih untuk mewakili sekolah untuk Kejohanan Merentas Desa peringkat daerah. Diharap murid yang mewakili sekolah ke peringkat daerah akan terus mengekalkan kejuaraan dan mengharumkan nama SK Bukit Tampoi (A).







No comments:

Post a Comment