Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Wednesday, October 11, 2023

TAKLIMAT PENGENALAN APLIKASI PANDAI BERSAMA PIBG DAN MURID-MURID SK BUKIT TAMPOI (A) TAHUN 2023

Taklimat Aplikasi Pandai bersama Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Bukit Tampoi (A) telah diadakan pada 11 Oktober 2023 (Rabu) pada pukul 1.00 petang hingga 2.30 petang. Turut hadir bersama pada taklimat tersebut ialah Pegawai Perhubungan Sekolah (PPS) daripada Balai Polis Dengkil.

Aplikasi Pandai adalah aplikasi pembelajaran digital buat murid-murid SK Bukit Tampoi (A) pada akan datang. Aplikasi ini diberikan secara percuma kepada murid-murid sekolah ini sahaja sebagai sebahagian daripada Program CSR syarikat tersebut.

Tujuan taklimat ini diadakan adalah untuk memberi penjelasan tentang penggunaan aplikasi ini kepada PIBG dan ibu bapa di mana mereka boleh melihat penggunaan aplikasi ini seperti yang ditunjukkan oleh penceramah. Selain daripada itu, aplikasi ini juga merupakan medium untuk murid-murid melaksanakan pembelajaran kendiri di rumah serta dapat membuat ulangkaji sendiri.

Semoga dengan penerangan ini dapat membuka minda ibu bapa untuk mendorong anak-anak mereka belajar di rumah serta dapat manfaat yang banyak daripadanya. Diharapkan agar semua murid-murid dapat menggunakan aplikasi ini sepenuhnya di sekolah kelak.

No comments:

Post a Comment