Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, October 5, 2023

SUKAN SEKOLAH MURID ORANG ASLI PERINGKAT NEGERI SELANGOR 2023


Kejohanan Sukan Sekolah Murid Orang Asli telah diadakan pada 3 dan 4 Oktober 2023 yang telah diadakan di Kuala Langat. Kejohanan yang dianjurkan oleh Jabatan Pendidikan Negeri Selangor ini telah disertai oleh 11 buah Sekolah Orang Asli (SOA) di negeri Selangor.

Pertandingan yang diadakan meliputi sukan bola baling, bola sepak dan sepak takraw serta olahraga bagi murid sekolah rendah. SK Bukit Tampoi (A) telah menyertai pertandingan bola baling, sepak takraw dan olahraga. Seramai 20 orang murid menyertai pertandingan bola baling yang terdiri daripada pasukan lelaki dan perempuan. Manakala 2 pasukan sepak takraw yang terdiri daripada Pasukan A dan Pasukan B.

Selain daripada itu, pihak sekolah juga turut menghantar pasukan olahraga yang terdiri daripada 10 orang murid lelaki dan perempuan.  Mereka telah menyertai acara larian 100m, 200m, lontar peluru, lompat tinggi dan lompat jauh. Pertandingan bola baling dan sepak takraw telah diadakan pada 3 Oktober dan olahraga pada 4 Oktober.

Keputusan akhir kejohanan pada kali ini adalah seperti berikut. Sepak takraw Regu A (Naib Johan) dan Regu B (Ketiga), bola baling lelaki (Naib Johan) dan bola baling perempuan (kelima), olahraga (1 emas dan 3 gangsa). Pencapaian keseluruhan pada kejohanan ini adalah Pertama (SK Bukit Bangkong), Kedua (SK Sg Bumbun) dan Ketiga (SK Bukit Tampoi).

No comments:

Post a Comment