Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, April 26, 2024

PELANCARAN PROGRAM NILAM 2024


Program NILAM adalah akronim bagi Nadi Ilmu Amalan Membaca yang diwujudkan supaya amalan membaca dapat dipupuk sejak dari kecil lagi. Program ini perlu sentiasa dibugarkan semula agar murid-murid sentiasa peka akan program dan amalan membaca dapat diteruskan setiap masa. Amalan membaca bukan sahaja dapat menambahkan ilmu tetapi boleh dijadikan sebagai terapi untuk menenangkan jiwa dan memberi kepuasan kepada pembaca. 

Maka, pada 26 April 2023 (Jumaat), Program NILAM telah dilancarkan semula. Majlis pelancaran semula telah disempurnakan oleh En. Mohd Fadzli bin Mansor, Guru Besar SK Bukit Tampoi (A). Program ini akan dijalankan sepanjang tahun 2024 hingga Februari 2025.

Murid perlu membaca sekurang-kurangnya 144 buat buku atau artikel untuk membolehkan mereka mendapat 1 bintang. Jumlah buku atau artikel yang telah dibaca perlu dicatatkan ke dalam buku NILAM yang ada pada setiap orang murid. Semoga dengan pelancaran semula Program NILAM ini dapat menggalakkan murid-murid SK Bukit Tampoi (A) menjadikan amalan membaca suatu rutin harian mereka. 


No comments:

Post a Comment