Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, April 26, 2024

SAMBUTAN HARI RAYA AIDILFITRI 2024

Sambutan Hari Raya Aidilfitri 2024 telah disambut pada 26 April 2023 (Jumaat) di SK Bukit Tampoi (A). Semua guru dan murid berpakaian baju Melayu penuh warna-warni di samping pakaian raya bagi murid-murid Orang Asli yang bukan beragama Islam. Sambutan ini bertujuan untuk memeriahkan perayaan yang disambut orang Islam untuk mengenali budaya agama masing-masing.

Sambutan hari raya ini dimulai dengan pertandingan mewarna dan mereka kad raya masing-masing dilakukan oleh murid Tahap 1 dan Tahap 2. Kemudian murid-murid dihimpunkan di kantin sekolah untuk pertandingan pakaian raya tercantik yang terbuka kepada murid-murid Tahap 1. Diikuti pula dengan pertandingan nyanyian dan tarian bertemakan lagu raya yang disampaikan secara berkumpulan oleh murid-murid Tahap 2.

Di akhir sambutan, murid-murid dijamu dengan makanan yang dihidangkan sempena hari raya seperti ketupat, rendang, sate dan pelbagai kuih-muih raya. Sambutan hari raya tahun ini agak meriah dengan kehadiran tetamu undangan iaitu En. Muhammad bin Ismail dan En. Muhammad Fairuz bin Abdul Aziz mantan GPK Hal Ehwal Murid dan GPK Kokurikulum telah berpindah sekolah. Murid-murid mengambil peluang ini untuk bersalam-salaman dengan mereka kerana tidak dapat berbuat demikian sebelum ini.

Terima kasih kepada En. Muhammad dan En. Muhammad Fairuz kerana sudi hadir ke Sambutan Hari Raya Aidilfitri SK Bukit Tampoi (A) pada tahun ini. Semoga jasa baik tuan-tuan akan sentiasa dikenal oleh guru-guru dan murid-murid sekolah ini. Sambutan hari raya tahun ini berjaya mencapai objektifnya dengan semua warga sekolah bergembira dengan suasana dan sambutan yang hebat. Semoga sambutan seperti ini dapat diteruskan pada tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment