Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, May 9, 2024

PROGRAM CIKGU CILIK 2024


Program Cikgu Cilik ini merupakan satu insiatif Unit Kurikulum untuk menjadikan murid sebagai cikgu cilik (mentor) kepada murid-murid lain (mentee). Program ini diwujudkan bertujuan untuk melahirkan murid yang berjaya dari segi akademik untuk membimbing murid-murid lain dalam mata pelajaran.

Seramai 8 orang murid yang terpilih telah dilantik sebagai mentor untuk membimbing mentee dalam mata pelajaran. Program ini telah dirasmikan oleh En. Mohd Fadzli bin Mansor, Guru Besar SK Bukit Tampoi (A) pada 6 Mei 2024 (Isnin).

Pihak sekolah berharap dengan pelancaran program ini dapat para mentor dapat membantu mentee memberi tunjuk ajar dan bimbingan dalam mata pelajaran. Selain daripada itu, mereka juga diberikan tugas untuk melaporkan murid-murid yang memerlukan bimbingan guru sama ada dalam kelas atau di luar kelas. 

Tahniah diucapakan buat cikgu cilik yang telah diberi tanggungjawab untuk melahirkan rakan-rakan yang berjaya dalam akademik. Teruskan usaha dan tenaga agar program ini dapat berjaya mencapai objektifnya.

No comments:

Post a Comment