Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, May 17, 2024

KEM BAKAT SUKAN SEKOLAH MURID ORANG ASLI (KBSSMOA) TAHUN 2024

Kem Bakat Sukan Sekolah Murid Orang Asli (KBSSMOA) yang dahulu dikenali sebagai Kejohanan Sukan Murid Orang Asli (KSSMOA) telah diadakan pada 14 dan 15 Mei 2024 bertempat di Bandar Baru Salak Tinggi. Kem yang dianjurkan oleh Unit Bakat dan Sukan PPD Sepang telah disertai oleh 11 buah sekolah Orang Asli daripada 4 buah daerah di negeri Selangor.

Pada tahun ini, sebanyak 4 acara berpasukan dan 6 acara olahraga telah dipertandingkan iaitu badminton, bola sepak, bola baling dan sepak takraw. Manakala bagi acara olahraga terdiri daripada acara lompat jauh, lompat tinggi, lontar peluru, 100m, 200m, 4 x 100m dan 4 x 200m. Unit Kokurikulum telah menghantar atlet untuk menyertai hampir ke semua acara kecuali bola sepak.

Hasil daripada penyertaan tersebut, atlet kita telah berjaya membawa pulang 1 perak dan 3 gangsa iaitu pingat perak daripada acara lompat tinggi perempuan dan gangsa daripada acara bola baling lelaki dan perempuan serta sepak takraw. Pencapaian keseluruahan SK Bukit Tampoi dalam KBSSMOA pada tahun ini adalah pada tempat kelima keseluruhan.

Tahniah diucapkan kepada semua Unit Kokurikulum, guru-guru dan atlet-atlet yang telah berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkan pingat dan seterusnya menaikkan nama sekolah di peringkat negeri Selangor. Walaupun pencapaian tahun ini sedikit menurun, namun kesemua atlet kita berjaya mendapat sekurang-kurangnya sijil penyertaan yang boleh dimasukkan ke dalam sistem PAJSK sekolah.

No comments:

Post a Comment