Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, October 5, 2017

PROGRAM LATIHAN KEBAKARAN SIRI 2 TAHUN 2017


Program Latihan Kebakaran Siri 2 bagi tahun 2017 telah diadakan pada hari ini 5 Oktober 2017 (Khamis) di SK Bukit Tampoi (A). Sebuah jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Cyberjaya dengan kekuatan seramai enam orang anggota telah datang dan bekerjasama dengan pihak sekolah bagi menjayakan program ini. 

Tujuan latihan ini diadakan adalah untuk memberikan pendedahan dan latihan untuk menghadapi kecemasan seperti kebakaran. Selain daripada itu, murid-murid juga diberikan penerangan tentang langkah-langkah menyelamatkan diri dan cara-cara memadamkan kebakaran.

Beberapa orang guru dan murid telah dipilih secara rawak untuk mengendalikan alat pemadam api dan cara penggunaan yang betul. Kemudian, murid-murid dibenarkan melihat dan menaiki jentera bomba dengan pengawasan pegawai bomba.

Terima kasih diucapkan kepada pegawai-pegawai bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Cyberjaya kerana sudi memberikan kerjasama yang baik untuk menjayakan Progam Latihan Kebakaran Siri 2 SK bukit Tampoi (A). Pengalaman ini akan kami gunakan semasa pelu kelak.



Murid berkumpul di padang



Taklimat oleh Penyelaras


Taklimat oleh Pegawai Bomba



Pegawai Bomba Zainudin



Ahli-ahli Bomba


Pemakaian pakaian keselamatan



Wakil murid


Wakil guru lelaki


Wakil guru perempuan


Cara pemadaman api

No comments:

Post a Comment