Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, October 15, 2017

KEJOHANAN SUKAN SEKOLAH-SEKOLAH ORANG ASLI PERINGKAT NEGERI SELANGOR 2017


Pasukan Olahraga


Pasukan Bola Baling


Pasukan Sepak Takraw

Kejohanan Sukan Sekolah-sekolah Orang Asli Peringkat Negeri Selangor telah dijalankan pada 10 dan 11 Oktober 2017 di daerah Klang. SK Bukit Tampoi (A) telah menyertai 3 permainan iaitu sepak takraw, bola baling dan olahraga. Pasukan sepak takraw telah menghantar 2 pasukan manakala pasukan bola baling telah menghantar 1 pasukan perempuan dan pasukan olahraga telah menghantar 11 orang atlet.

Venue perlawanan pasukan sepak takraw adalah di Dewan Serbaguna Teluk Pulai manakala pasukan bola baling telah ditempatkan di SK Taman Gembira. Setalah berlawan dengan bersungguh-sungguh pasukan sepak takraw telah berjaya mendapat 1 gangsa manakala pasukan bola baling mendapat tempat ke-4.

Tahun ini pasukan olahraga telah berjaya dengan cemerlang kerana telah berjaya merangkul 3 emas, 1 perak dan 2 gangsa. Pingat emas yang dimenangi ialah dalam acara lompat tinggi lelaki, lompat jauh lelaki dan lontar peluru perempuan. 1 pingat perak telah diperoleh dalam acara larian 200m perempuan.

Tahniah diucapkan kepada semua pasukan dan atlet yang telah menunjukkan bakat yang cemerlang dalam bidang sukan masing-masing. Diharapkan mereka akan menjadi contoh dan ikon kepada murid-murid lain sebagai inspirasi untuk kejayaan yang akan datang.









No comments:

Post a Comment