Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, October 1, 2017

PROGRAM PERKHEMAHAN PERDANA 2017


Program Perkhemahan Perdana 2017 telah berjaya dilakukan pada 29 dan 30 September 2017. Perkhemahan tahun ini diadakan di SK Bukit Tampoi (A). Seramai 44 orang peserta telah menyertai program ini. Para peserta terdiri daripada murid-murid dari Tahun 4, 5 dan 6. 

Pelbagai aktiviti yang menarik telah dijalankan seperti Ice Breaking, Team Building, Khemahku Rumahku, Mengaut Tali-temali, Chef d'Rimba, Kawad Kaki dan Operasi Burung Pungguk. Semua aktiviti yang dijalankan diawasi oleh sekumpulan fasilitator yang terdiri daripada guru terlatih dan guru pelatih.

Para peserta yang mengikuti aktiviti telah menunjukkan komitmen yang baik serta memberikan kerjasama yang bagus. Mereka diletakkan di dalam satu kumpulan yang mempunyai pelbagai tugas yang telah ditetapkan seperti mendidikan khemah, memasak dan membina gajet. Tanpa kerjasama dan komitmen daripada setiap peserta kumpulan tersebut mungkin tidak akan berjaya sehingga aktiviti terakhir.

Alhamdulillah, dengan usaha tidak mengenal penat lelah akhirnya program ini berjaya ditamatkan tanpa apa-apa insiden yang tidak diingini. Suatu majlis penutupan telah diadakan pada akhir program yang dirasmikan oleh Guru Besar. Turut hadir memberikan semangat dan motivasi adalah Ahli Jawatankuasa PIBG. Tahniah kepada semua peserta yang telah berjaya menamatkan program ini dengan jayanya. Terima kasih juga diucapkan kepada semua tenaga kerja yang bertungkus-lumus dalam menjayakan program.
  

Taklimat Program




Ice Breaking





Team Building






Chef D'Rimba









Latihan Malam Aneka Ragam




Mari Membina Gajet







 Khemahku Rumahku



Makan Malam



Persembahan Guru



Taklimat Operasi Burung Pungguk




Senaman Pagi



Sarapan Pagi



Kawad Kaki



Mengait Tali-Temali


Majlis Penutupan Program








Ucapan Penutupan


Menerima Tabik Hormat


Bergambar dengan fasilitator, AJK PIBG dan para peserta

No comments:

Post a Comment