Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Saturday, May 25, 2019

MAJLIS KHATAM AL-QURAN 2019


Bulan Ramadan adalah bulan di mana Al-Quran diturunkan untuk memberi rahmat ke seluruh alam. Pada bulan ini umat Islam disunatkan membaca Al-Quran pada setiap waktu kerana pahalanya berlipat kali ganda berbanding bulan-bulan yang lain.

SK Bukit Tampoi (A) juga tidak ketinggalan di mana semua guru akan mengambil giliran untuk membaca Al-Quran setiap hari pada waktu rehat bersama murid-murid Islam di Bilik Pendidikan Islam dan kemuncaknya adalah dengan mengadakan Majlis Khatam Al-Quran.

Majlis Khatam Al-Quran telah diadakan pada 24 Mei 2019 (Jumaat) di Bilik Pendidikan Islam yang telah dihadiri oleh para pentadbir, guru-guru dan murid-murid yang beragama Islam. Mereka telah bersama-sama memperdengarkan bacaan masing-masing secara bergilir-gilir daripada Surah Ad-Dhuha sehingga Surah Al-Fatihah.

Sejurus selepas khatam bacaan Al-Quran, para hadiran diberikan secucuk bunga telur yang disampaikan oleh Guru Besar. Bunga telur ini telah disediakan oleh Panitia Pendidikan Islam. Tahniah kepada Panitia Pendidikan Islam, para pentadbir, guru-guru dan murid-murid kerana telah berjaya melaksanakan majlis ini dengan jayanya.









No comments:

Post a Comment