Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, May 26, 2019

SENTUHAN KASIH YAYASAN PETRONAS & ISLAMIC RELIEF MALAYSIA 2019


Sentuhan Kasih Yayasan Petronas dan Islamic Relief Malaysia (IRM) 2019 telah diadakan pada 25 Mei 2019 (Sabtu) di Balai Raya KOA Kolam Air Bangkong. Program ini dianjurkan oleh IRM melibatkan 75 buah keluarga dan 25 orang murid SK Bukit Tampoi (A).

Semua murid yang terlibat di dalam program ini telah dibawa membeli pakaian hari raya di AEON Mall Nilai dengan diiringi oleh beberapa orang sukarelawan. Aktiviti ini dijalankan dari pukul 8.30 pagi sehingga 11.30 pagi.

Kemudian, mereka dibawa ke balai raya untuk majlis penyampaian sumbangan pek Ramadan dan duit raya. Sebelum majlis tersebut bermula para ibu bapa dijemput memilih dan mengambil pakaian bundle yang disediakan di balai raya.

Pada akhir program tersebut, satu majlis penyampaian sumbangan telah diadakan di hadapan balai raya di khemah yang telah disediakan. Menurut pegawai yang menyampaikan ucapan, program ini adalah salah satu program khidmat masyarakat korporat (CSR) untuk membantu golongan miskin, yatim, kurang bernasib baik dan Orang Asli.

Semoga dengan adanya program seperti ini dapat membantu sedikit sebanyak beban keluarga bagi mengharungi bulan puasa dan Hari Raya Aidilfitri yang hampir menjelang tiba. Di dalam bulan yang mulia ini akan memberi keberkatan kepada sesiapa yang bermurah hati.















No comments:

Post a Comment