Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, May 6, 2019

SUKANEKA DAN JAMUAN HARI GURU 2019


Sempena Hari Guru 2019, Kelab Guru dan Staf telah menganjurkan aktiviti sukaneka buat semua guru dan staf. Aktiviti ini telah diadakan pada 3 Mei 2019 (Jumaat) bertempat di tapak letak kereta guru denga tema "Guru, Obor Hemah Menyinari Pertiwi".

Pelbagai aktiviti yang menarik telah diadakan antaranya boling kelapa, isi air ke dalam botol, menyambut belon air dan baling pundi kacang. Aktiviti dijalankan bersama dengan beberapa orang murid yang terpilih. Sebelum itu, semua guru dan staf dibahagikan mengikut empat kumpulan.

Sejurus selepas permainan, semua guru dan staf serta murid-murid telah beredar ke kantin sekolah untuk jamuan makan. Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Bukit Tampoi (A) telah sudi menyumbangkan dua biji kek sempena Hari Guru pada tahun ini.

Kemudian, sesi penyampaian hadiah oleh murid-murid kepada guru-guru kesayangan mereka telah diadakan. Sebelum waktu sekolah tamat, guru-guru dihiburkan pula oleh persembahan-persembahan yang dibuat oleh murid-murid. Ada persembahan yang menghiburkan malah ada juga persembahan yang melucukan.

Terima kasih kepada Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Bukit Tampoi (A) di atas tajaan kek tersebut dan juga kepada anak-anak didik guru-guru yang bersungguh-sungguh membuat persembahan. Semoga kalian berjaya mencapai cita-cita yang diidamkan menjadi kenyataan.
















No comments:

Post a Comment