Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Saturday, May 25, 2019

MAJLIS SUMBANGAN PEK RAMADAN DAN MAJLIS IFTAR 2019


Sempena bulan Ramadan al-Mubarak yang mulia ini, Unit Kebajikan dengan kerjasama Panitia Pendidikan Islam, SK Bukit Tampoi (A) telah mengadakan satu majlis sumbangan pek Ramadan dan Majlis Iftar bagi meraikan murid-murid Orang Asli yang beragama Islam yang seramai 46 orang.

Majlis sumbangan pek Ramadan dan Majlis Iftar telah dirasmikan oleh En. Mohamad Hanapiah bin Abu Bakar daripada Humanitarian Malaysia (MyCare) Cawangan Putrajaya. Turut hadir adalah wakil Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Sepang, Pn. Hapiza binti Jusoh (Srikandi Bersatu Sepang), Cik Mazuin (Barokah Jumaat), guru-guru, para ibu bapa dan murid-murid yang diraikan.

Pada tahun ini, pihak sekolah mendapat tajaan daripada Humanitarian Malaysia (MyCare), NGO Srikandi Bersatu Malaysia (SBM), EPCM Meinhardt Sdn. Bhd., Barokah Jumaat, Ahli Parlimen Sepang, En. Mohamad Hanapiah bin Abu Bakar dan En. Mawardi bin Abu Bakar. Sumbangan yang diberikan adalah dalam bentuk bekalan makanan harian, duit raya dan tajaan majlis berbuka puasa.

Jasa dan sumbangan yang tuan-tuan berikan untuk menjayakan majlis ini amat dihargai. Oleh yang demikian, pihak sekolah SK Bukit Tampoi (A) telah menyampaikan sijil penghargaan kepada para penyumbang sebagai ucapan terima kasih di atas sumbangan ikhlas yang telah diberikan. Rezeki itu datangnya daripada Allah, maka Allah sahaja yang layak membalasnya.

Semoga dengan kerjasama ini dapat diteruskan untuk program dan majlis sekolah yang akan datang kerana pihak sekolah amat mengalu-alukan kerjasama daripada organisasi luar bagi membantu sekolah Orang Asli yang kecil bilangan muridnya tetapi memerlukan dana yang banyak untuk menjalankan sesuatu aktiviti sekolah.

Ucapan terima kasih juga diucapkan kepada Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Bukit Tampoi (A) yang telah bertungkus-lumus membantu pihak sekolah melancarkan majlis tersebut. Mereka adalah ahli komuniti yang amat komited dalam menjayakan segala aktiviti sekolah ini. 

Selain daripada itu, pihak sekolah turut berterima kasih kepada Pejabat Pendidikan Daerah Sepang, para penaja, ibu bapa, guru-guru dan murid-murid yang sudi hadir bagi menjayakan dan memberi sokongan padu kepada pihak sekolah demi untuk membantu anak-anak Orang Asli di sini.


Kehadiran Tetamu Jemputan


Kehadiran Ibu Bapa dan Murid-murid


Pembaca Doa


Ucapan Guru Besar


Ucapan Perasmian


Sumbangan Duit Raya




Sumbangan Pek Ramadan



Pemberian Sijil Penghargaan




Pemberian Pek Ramadan

No comments:

Post a Comment