Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, November 30, 2023

AKTIVITI SUKAN RAKYAT BERSAMA UKM TAHUN 2023

 


Aktiviti Sukan Rakyat bersama Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) telah diadakan di SK Bukit Tampoi (A) pada 29 November 2023 (Rabu). Seramai 10 orang pelajar daripada Fakulti Pendidikan UKM telah menyertai aktiviti tersebut bersama murid-murid daripada Tahun 4, 5 dan 6.

Pelbagai aktiviti sukan rakyat telah dijalankan bersama murid-murid bertempat di gelanggang dan di padang. Aktiviti sukan rakyat yang dimainkan adalah seperti galah panjang, ceper, lastik getah, tuju selipar, boling buah kelapa dan bola sepak memakai kain sarung.

Murid-murid yang menyertai aktiviti ini bersama sangat seronok kerana dapat bermain sambil belajar permainan sukan rakyat ini. Ini merupakan pendedahan awal kepada murid-murid tentang permainan sukan rakyat yang diperkenalkan semula kepada murid-murid. 

Terima kasih kepada para pelajar daripada Fakulti Pendidikan kerana sudi menjalankan aktiviti ini bersama murid-murid di SK Bukit Tampoi (A). Semoga banyak lagi aktiviti atau program yang boleh dijalankan bersama murid-murid supaya dapat memberikan pendedahan tentang pelbagai aktiviti yang boleh menarik kehadiran serta dapat meningkatkan minat belajar murid-murid di sini. 


Lastik Getah


Galah Panjang


Ceper


Boling Buah Kelapa


Tuju Selipar


Bola Sepak Memakai Kain


Majlis Penutupan


Aktiviti Memanaskan Badan


Persiapan Sebelum Aktiviti

No comments:

Post a Comment