Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, November 28, 2023

MINGGU ANTIDADAH SK BUKIT TAMPOI (A) TAHUN 2023

Minggu Anti Dadah SK Bukit Tampoi (A) telah diadakan pada 27 November hingga 1 Disember 2023. Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan kerjasama Agensi Antidadah Kebangsaan Cawangan Sepang telah mengadakan ceramah kesedaran antidadah serta pameran bahan-bahan yang digunakan oleh penagih untuk menagih dadah. 

Tujuan pameran ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran tentang penyalahgunaan dadah dan kesannya kepada individu, keluarga dan masyarakat. Selain daripada itu, ia dapat memberikan maklumat berkaitan hukuman yang dikenakan kepada pesalah jika didapati bersalah.

Selain daripada aktiviti ceramah dan pameran, murid-murid turut menyertai pertandingan mewarna dan melukis poster sebagai gambaran bahawa kita boleh hidup bahagia tanpa menggunakan bahan terlarang. Semoga dengan adanya aktiviti berkala ini diadakan setiap tahun dapat membanteras penyalahgunaan dadah dari awal lagi.

Terima kasih diucapkan kepada AADK Cawangan Sepang kerana sudi hadir memberikan ceramah kesedaran dan mengadakan pameran kesedaran dadah di sekolah ini. Kehadiran tuan-tuan sangat memberi makna kepada anak-anak murid kami di sini. Semoga jalinan ini dapat diteruskan untuk tahun yang akan datang. 

"HIDUP BAHAGIA TANPA DADAH"

No comments:

Post a Comment